Najlepsze pomysły na wykorzystanie wielokrotnego autorespondera: obsługa posprzedażowa i cross selling

Jednym z najwiekszych kosztów biznesu czesto jest obsługa posprzedażowa klientów. Z drugiej strony jednym z najlepszym sposobów zwiększania zysków, jest cross selling. Obie te funkcje można nawet w 95% procentach zautomatyzować! Potrzebny jest wielokrotny autoresponder.

Większość problemów klientów się powtarza. Odkryto to dawno temu i w ten sposób powstały dokumenty FAQ (Najczęściej zadawane pytania). Sęk w tym, że klienci często nie czytają FAQ lub nie mogą go znaleźć na stronie www.

Dlatego najlepszym (piszę z doświadczenia) sposobem na obsługę posprzedażową jest po prostu wysłać istotne informacje klientom na e-mail zanim zaczną pytać. Oczywiście informacje te najlepiej podzielić na strawne objętosciowo fragmenty. Nie zaszkodzi jednak podać w każdym takim e-mailu adresu pełnej dokumentacji.

Nie ma też prostszego sposobu na wdrożenie strategii cross sellingu w swoim biznesie, jak przygotować serię listów promocyjno-sprzedażowych i wysyłać je w różnych odstępach czasu klientom.

Czy to działa? TAK. Obsługa posprzedażowa spada do poziomu jednostkowych problemów. Sprzedaż kolejnych produktów i usług dzieje się automatycznie.

Do tego wszystkiego potrzebny jest wielokrotny autoresponder. Wspomniałem już, jak wykorzystać metodę GET do dodawania klientów na listę adresową. Nie powiedziałem jednak jeszcze, że tą samą metodą można usunąć subskrybetna z listy adresowej – np. listy obsługującej zamówienia.

Możesz więc stworzyć 2 konta w FreeBot.pl – potrzebujesz tylko 2 adresów e-mail. W momencie złożenia zamówienia klient będzie dodawany do listy nr 1 – obsługa zamówień. W momencie opłacenia zamówienia klient będzie dodawany do listy nr 2 – obsługa posprzedażowa – i usuwany z listy nr 1.

Dokładnie taki system wykorzystuję w swoim e-biznesie.

Usuwanie metodą GET również jest opisane w panelu FreeBot.pl.

Categories