Budowanie listy adresowej w 19 konkretnych krokach

Co, KONKRETNIE, należy robić, aby zbudować dochodową listę adresową?

  1. Po pierwsze rozpocząć budowanie listy adresowej. Niby to banalne, ale zamiast ciągle o tym czytać, słuchać i szukać tej jednej metody, którą najszybciej zbudujesz listę, po prostu zacznij stosując metody najprostsze i sprawdzone. “Tajne techniki” pojawiają się i znikają, metody sprawdzone działają od lat.
  2. Przyciągnij subskrybentów na listę. Czyli daj im coś takiego, aby walili drzwiami i oknami na Twoją listę i sami zachęcali do tego wszystkich swoich znajomych. Wiem, że łatwo napisać, a trudno zrobić, ale musisz myśleć takimi kategoriami. W Internecie byle czym nie zachęcisz ludzi, musisz wiedzieć, czego chcą i im to dać.
  3. Nawiązuj odpowiednie kontakty. Aby dać załążek swojej liście, dogadaj się z osobami, które mogą kilkukrotnie przyspieszyć budowanie Twojej listy. Odpowiedni partner może Ci jednym mailem zbudować listę kilku tysięcy osób.
  4. Zdobywaj adresy tylko legalnie. Tylko niektóre techniki budowania listy adresowej są w Polsce dozwolone. Musisz wiedzieć, kto próbuje Cię oszukać by nie kupić okazyjnie bazy, za którą pójdziesz siedzieć, albo w najlepszym wypadku Twoje serwisy zostaną permanetnie zablokowane.
  5. Buduj listę NIE SPAMUJĄC. Można LEGALNIE przejmować cudze bazy adresowe tworząc w ten sposób własną bazę LOJALNYCH czytelników. Ale nie SPAMUJ! Musisz wiedzieć, do kogo można wysłać e-mail bez pozwolenia, a do kogo nie wolno.
  6. Pozyskuj najbardziej wartościowych (docelowych) adresatów, a nie tylko dużą liczbę mniej istotnych adresów. Czy wiesz, że dobrze zarządzana lista 16 tysięcy osób może być bardziej opłacalna i aktywna niż źle zarządzana lista 250 tysięcy adresów?

To są najważniejsze zasady. Taki kodeks budowania listy adresowej. Oczywiście potrzebne są też konkretne, techniczne techniki. Czyli między innymi:

  1. Stwórz Squeeze Page, czyli stronę zbierającą e-maile od Internautów i budującą listę adresową. Nie ma skuteczniejszej metody, nie wolno jej pomijać.
  2. Pamiętaj, że o skuteczności Squeeze Page decyduje wygląd, oraz to, co ta strona zawiera, a czego nie. Jest mnóstwo popularnych elementów squeeze page, które drastycznie obniżają skuteczność. Możesz je stosować, bo wydają się podnosić skuteczność, ale tak nie jest.
  3. Zaoferuj coś na tyle wartościowego, aby ludzie się zapisywali.
  4. Powinieneś mierzyć skuteczność Squeeze Page i porównywać ją do standardowych skuteczności tego typu stron, aby wiedzieć, czy idziesz w dobrym kierunku.
  5. Pytanie o sam e-mail to duży błąd. Możesz pytać o więcej rzeczy… ale nie o wszystko. Są informacje, o które pytać nie powinieneś, ponieważ znacznie obniżą szybkość budowani alisty.
  6. Powinieneś tak budować listę adresową, aby nie irytować powracających Klientów. Jeśli wszystkim zawsze wyświetlasz to samo, popełniasz wielki błąd, który może irytować tych, którzy w końcu się do Ciebie przekonali i chcą od Ciebie coś kupić.
  7. Powinieneś stosować również inny metody budowania listy oprócz Squeeze Page. Nie wszystkie są jednak skuteczne i na więle nie warto tracić czasu. Np. zwykły formularz na stronie zależnie od lokalizacji może mieć od 0,5% do 10% skuteczności.
  8. Naucz się zarządzać listą adresową. Samo zbieranie adresów to dopiero początek. Jeśli nie będziesz mądrze zarządzał, będziesz miał listę niedochodową, mimo iż dużą.
  9. Powinieneś segregować listy według zainteresowań, aby zwiększyć skuteczność swoich działań i zmniejszyć zmęczenie osób niezainteresowanych.
  10. Powinieneś zawsze oddzielać kupujących od reszty.
  11. Możesz ukrywać niektóre treści na swojej stronie www, aby pobudzać budowę listy.
  12. Możesz kupować reklamę i płatne mailingi, aby budować listę, ale musisz wiedzieć ile maksymalnie możesz wydać i od kogo kupować, aby nie wpędzić się w kłopoty.
  13. Musisz przede wszystkim stosować takie techniki zarządzania listą, aby miała możliwe najwyższą jakość.

Tak wygląda budowanie dochodowej listy adresowej. Jak widzisz nie sprowadza się to tylko do postawienia squeeze page.

Specjalnie dla takich osób, jak Ty przygotowałem kolejną edycję rewelacyjnego kursu o budowaniu dochodowej listy adresowej. Kurs ten krok po kroku przedstawi Ci fundamentalne sekrety budowania listy i odpowie Ci, jak konkretnie zrealizować każdy z ww. punktów.

Categories
5 Comments
  1. Adrian Gonet

    Czy lepiej jest budować listę adresową za pomocą dobrze wypozycjonowanego
    Squeeze Page w Google, czy na blogu?

    • Dobre wypozycjonowanie SP w Google graniczy z cudem. Lepiej mieć dobrze wypozycjonowanego bloga ze SP na stronie głównej – ludzie zaglądają często z podstron na stronę główną + można robić autopromocję na samym blogu.

      • Adrian Gonet

        W moim szablonie nie da się zrobić, żeby na stronie głównej (statycznej) nie było bocznej kolumny, a jak wiadomo SP nie powinien mieć żadnych rozpraszaczy. Czy dobrze będzie jeśli będę wstawiać w słowa kluczowe linki do strony SP, którą umieszczę na podstronie w “niestandardowym menu”?

          • Adrian Gonet

            Jeszcze tylko jedno pytanie

            Chciałbym wykorzystać w niedalekiej przyszłości strategię, która polega
            na tym, że człowiekowi, który zapisuje się na moją listę adresową na SP wysyłam e-maila powitalnego, w którym proponuję mu tani produkt i kiedy przejdzie na stronę ofertową i złoży zamówienie, to automatycznie wyskakuje mu strona mojego blogu, w której odpowiednio zaproponuję mu drogi produktu.

            Czy ta strategia będzie działać w odwrotną stronę? Najpierw przekieruję go z blogu na tani produkt, a potem w e-mailu na drogi.

One Ping
  1. […] Autor: Piotr Majewski 30 sierpnia 2012 10 komentarzy Co, KONKRETNIE, należy robić, aby zbudować dochodową listę adresową? Zobacz. Autor: Piotr Majewski Specjalizuje się w e-biznesie i marketingu internetowym od 1998 […]