Jak pytać o pozwolenie na mailing, newsletter lub biuletyn?

Uprzejmie proszę o opinię czy skierowanie takiego zapytania o wyrażenie zgody na przesłanie oferty to spam? Zamierzam przesłać takie zapytanie do ok. 50 biur rachunkowych, czy będzie to zgodne z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Dariusz B.

TEMAT: Zapytanie o zgodę na przesłanie oferty
promocyjnej

Szanowni Państwo

Reprezentuję firmę XYZ, która specjalizuje się w
wykonywaniu projektów internetowych. Aktualnie
przygotowaliśmy specjalną ofertę dla biur
rachunkowych i zamierzamy ją oferować na warunkach
promocyjnych (m.in. promocja cenowa ok. 30 – 40%).

Wraz z ofertą promocyjną przygotowaliśmy gotowy
projekt serwisu www dla biura rachunkowego.

Zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, zwracamy
się z zapytaniem czy wyrażają Państwo zgodę na
przesłanie na adres email oferty dla biura
rachunkowego na warunkach promocyjnych.

Brak odpowiedzi z Państwa strony będzie traktowany
jako odmowa.

Z poważaniem, Dariusz B.
XYZ
TELEFONY

Pierwszy akapit to jest już oferta handlowa. Ograniczyłbym się do:

Przygotowaliśmy specjalną ofertę dla biur
rachunkowych i zamierzamy ją oferować na warunkach
promocyjnych.

Ale powiem więcej, jeśli napisać tak akapit, aby mówił to samo i w świetle prawa nie był ofertą handlową, to i tak będzie to uznane za spam. Prawda jest taka, że oponent nie musi mieć racji żeby narobić firmie złej reputacji. Wystarczy, aby w jego i przeciętnego Kowalskiego opinii był to spam.

Tak więc na pierwszy mailing takie zagranie jest już ryzykowne.

Metoda 2stopniowa

Najlepiej jest wysłać bez pytania jakieś materiały informacyjne. Bez żadnych informacji po co i dlaczego. Po prostu:

TEMAT: bezpłatyn raport w załączniku o [tematyka]

Witam,

Pozwalam sobie przesłać bezpłatny raport
na temat [tematyka].

Powinno to Państwa zainteresować.

W środku nie ma żadnych reklam. Tylko
raport napisany dla biur rachunkowych.

Z poważaniem, Dariusz B.
XYZ
TELEFONY
Te materiały muszą być naprawdę pomocne.

Jak “napisać” ciekawy raport w 3 godziny?

Jakie materiały? Raport albo case study nt. sensu zaistnienia w sieci BEZ informacji handlowych. Może to być Marcina Ryżyckiego i mój raport: “4h to za mało na stworzenie strony www”. Może to być coś podobnego.

Dwa dni później

Dwa dni później zalecam napisać tak:

TEMAT: czy raport się podobał?

Serdecznie witam,

Czy przesłane dwa dni temu materiały były
interesujące dla Państwa?

Pytam, bo przygotowaliśmy specjalną ofertę dla
biur rachunkowych i zamierzamy ją oferować na
warunkach promocyjnych. 

Chciałbym przesłać Państwu takie informacje,
ale nie wiem czy zależy Państwu na [tematyka
informacji]

Nie chciałbym zabierać Państwa cennego czasu - po
kontaktach z naszym księgowym wiem jak bardzo
pracochłonna jest praca w biurach rachunkowych.

Wystarczy więc pusty list na adres tak@xyz.pl

Z poważaniem, Dariusz B.
XYZ
TELEFONY

Kopanie pod sobą dołków

Wracając na chwilę do listu. Fragment:

Zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 o
świadczeniu usług drogą elektroniczną,

Ewidentny sygnał, że to spam. Nie jest to potrzebne. Powiem więcej – zdecydowanie odradzam jakiekolwiek powoływanie się na ustawę. 80% Twoich odbiorców nie ma pojęcia o ustawie i jeśli zrobisz mailing etycznie to nie będziesz miał problemów. Jeśli wspomnisz o ustawie to z tych 80% połowa może sprawdzić o co chodzi i problemy masz prawie gwarantowane. Jeszcze raz. Stosuje się jak bardzo możesz do ustawy. NIGDY o niej nie wspominaj w mailingach. Przeczytaj też koniecznie: Jak nie zostać spamerem?

I jedna uwaga na koniec. Czy zastosowanie tej rady uchroni Cię przed oskarżeniem o spam? Nie dam gwarancji, ale masz 10 razy większe szanse na oskarżenie o spam, jeśli wyskoczysz z takim listem, jaki zaprezentowałem na początku.

Categories
0 Comments
0 Pings & Trackbacks

Leave a Reply