Jak system mailingowy zapewnił 70% skuteczność w sprzedaży? [STUDIUM PRZYPADKU]

Remigiusz Stanisławek, Opiekun Inwestora

www.opiekuninwestora.pl

Pomagamy prywatnym inwestorom podejmować świadome decyzje na rynku funduszy inwestycyjnych. Dostarczamy wiedzę praktyczną (publikacje, szkolenia), która jest całkiem inna niż “wiedza” przekazywana na szkoleniach sprzedażowych. Obalamy mity inwestowania (blog) – w zamian dostarczając narzędzia (gotowe strategie, system powiadomień e-mail/ SMS), dzięki którym nawet osoby nie lubiące liczb są w stanie stać się świadomymi inwestorami zamiast (nie)świadomie tracić swoje pieniądze stosując zasady uśredniania, czy też metody “kup i trzymaj”. Nasz model biznesu jest czystym modelem abonamentowym.

Oferowane przez nas usługi nie istniały na rynku przed uruchomieniem portalu (czerwiec 2008). Od 18 lat w Polsce przekonuje się inwestorów, poprzez celowe niedopowiedzenia, że wystarczy wpłacić i zapomnieć, aby w długim terminie zarobić. Choć fakty bywają zaskakujące (www.opiekuninwestora.pl/skocz/magia). Stąd inwestycja w abonament nie jest działaniem impulsywnym – jako Opiekun Inwestora chcemy, aby była to decyzja świadoma i przemyślana.

Innowacyjna usługa (półfinalista Seedcamp 2010) jaką jest Opiekun Inwestora wymaga przekazania inwestorowi wiedzy i wytłumaczenia prawdziwych zasad działania funduszy inwestycyjnych. Listy adresowe (kursy e-mail) są doskonałym sposobem aby w sposób systematyczny tę wiedzę udostępniać i budować świadomość inwestycyjną.


“Jak uzyskałem 70% skuteczność sprzedaży?”

W czerwcu 2008 roku miała miejsce (po dwóch latach przygotowań) premiera naszego “dziecka” – portalu Opiekun Inwestora. Drzwi dla Klientów otworzyliśmy występując w finale konkursu startupów Barcamp w Poznaniu. Pierwszego dnia zakupu dokonało już 3 klientów :)

Następnego dnia wyjechałem z rodziną na południe Europy pod namiot. Tam po raz pierwszy wykorzystałem system ImpleBot do akcji sprzedażowej – zgodnie z książką “Czas na e-biznes”, z którą podczas modelowania biznesu praktycznie się nie rozstawałem. Wieczorem, popijając lokalne piwo, wysłałem pierwszy mailing z ofertą abonamentów. Mail zawierał trzy śledzone linki. Pojawiły się pierwsze zamówienia.

W następnych dniach wysłaliśmy kolejne mailingi. Bardzo spersonalizowane:
– do osób, które nie kupiły i nie kliknęły w załącznik – z pytaniem: “{IMIE_W}, inni czytelnicy kursu już sprawdzili naszą ofertę…”
– do osób, które założyły konta w portalu, ale abonamentu nie zakupiły – dedykowany e-mail z pytaniem, co możemy jeszcze im wyjaśnić
– do osób, które kliknęły linki z informacją o ofercie, ale nie zarejestrowały się w portalu: R#8220;Skoro sprawdziłeś już informacje o naszej ofercie…”

To wszystko możliwe było dzięki filtrom dostępnym w systemie ImpleBot.

Efekt?

Tylko z tej jednej listy uzyskaliśmy sprzedaż 70 abonamentów w tydzień (z listy liczącej… 98 subskrybentów). Skuteczność wyniosła 70%!

Wtedy zrozumieliśmy jak ważnym jest systematyczne budowanie listy mailingowej, jeszcze ZANIM uruchomisz własny e-biznes.

Co skłoniło mnie do wyboru impleBOT/FreeBota?

Przede wszystkim możliwości, wygoda obsługi, doskonałe rozwiązania do rozszerzenia Programu Partnerskiego (dodatkowe pola). Miłym ułatwieniem w zarządzaniu listami i wysyłki mailingów do wielu list jest Implebot Manager. Najcenniejszą cechą jest oczywiście funkcja Co-Reg. Pierwszą listę utworzyłem w 2007 roku – jako działanie całkowicie non-profit. Kolejne służą budowaniu biznesu.

Jakimi sposobami buduję swoją listę adresową?

1. kilka dni po konferencji Piotra w Warszawie (2009) od razu wdrożyłem strategię Integration Marketing udostępniając moim Partnerom możliwość umieszczenia formularza na mój darmowy kurs na ich stronach internetowych z “ukrytym” numerem partnera, który “dokleja się” do linków występujących w kursie. Niejako ubocznym przychodem była … sprzedaż usługi uruchomienia dla Partnerów bloga wraz z gotowymi treściami polecającymi portal i zintegrowanym formularzem zapisu na kurs :)

2. zamiast jednego kursu – utworzyłem kursów kilka, co multiplikuje listę adresową dodatkowo zwiększając siłę działania funkcji co-reg

3. kilka miesięcy temu ponownie powróciłem do umieszczenia formularza zapisu na kursy w formie okienka pop-up. Skuteczność 3-krotnie większa niż z formularza dostępnego na stronie (doskonale do śledzenia skuteczności nadaje się pole “źródło”

4. Nowe raporty portalu dostępne są … po zapisaniu się na pojedynczy kurs e-mail z jedną lekcją wysyłającą zamówiony bezpłatny raport. Oczywiście z włączoną funkcją co-reg

5. Formularze zapisu (na różne kursy) pojawiają się na naszych różnych stronach internetowych

Korzystam z Co-Reg…

Jest to w mojej ocenie niezastąpiona funkcja, bez której nie wyobrażam sobie żadnego systemu auterespondera. Efekty? Co najmniej połowa listy adresowej została zbudowana w oparciu o Co-Reg.

Top