Jak publikować i się na tym nie przejechać?

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-12-12 11:43:40:

Wydzielone z dyskusji

Jako przykład idealnie zorganizowanej subskrypcji newslettera mozna podać przykład cneb.pl, Piotrze — brawo, profesjonalzim w każdym calu :).

Dziękuję. Osobom, które chciały by wiedzieć o czym Andrzej pisał wyjaśniam, że chodzi o:

double opt-in czyli wymaganie potwierdzenia subskrypcji po jej zamówieniu. Czyli każdy subskrybent jest de-facto dwukrotnie pytany o chęć zapisania się na listę

– polityka prywatności w każdym mailu nie pozostawiająca wątpliwości co do przyczyn jego otrzymania + polityka na stronie i w każdym formularzu.

– możliwość łatwego (pusty list na odpowiedni adres) usunięca adresu z listy

(…) Jako negatywny – większość serwisów, w tym dużych (w tym jeszcze nasz na przykład 🙁

Moje rozwiązania wywodzą się z doświadczeń z zachodnimi publikacjami, gdzie spam jest zdecydowanie bardziej poważnie traktowany niż w Polsce. Ponadto liczba błędnych adresów nawet przy metodzie single opt-in (wypełnienie formularza) zachęca do formy wymagającej potwierdzenia.

Jasne i widoczne instrukcje dot. sposobu rezygnacji z subskrypcji sprawiają, że czytelnicy bardziej cenią daną publikację. Obecnie prowadze też testy różnych sposobów informowania o możliwościach rezygnacji aby znaleźć tą najkorzystniejszą. Poinformuję o wynikach.

Czytaj na Forum Merytorium.pl

Categories
0 Comments
0 Pings & Trackbacks

Leave a Reply