Jak pozyskać adresy e-mail za pomocą naszej strony? Część I

Najprawdopodobniej masz już stronę www. Najprawdopodobniej ktoś ją odwiedza.
Jeśli masz statystyki oglądalności, to nawet wiesz ile osób ją odwiedza. W
końcu, najprawdopodobniej mało kto zostawia Ci swój adres e-mail. Jest to
wielkie marnotrastwo potencjału zarobkowego.

Szkoda, ponieważ lista adresowa jest niesłychanie ważna. Właściwie:
NAJWAŻNIEJSZA.

W tej serii artykułów pokażę Ci metody do zastosowania na stronie www. Metody te
budują mi ogromne listy adresowe. Zacznę od najskuteczniejszej w moim przypadku
metody. Metoda ta jest również narzadziej spotykaną.

METODA I: Zintegrowana reklama kursu lub raportu

Serwis cneb.pl podzielony jest na wiele kategorii tematycznych. Każda strona
kategorii zawiera od góry:

  1. nazwę kategorii
  2. linki do podkategorii lub kategorii wyższej
  3. opis kategorii
  4. listę artykułów i innych materiałów

W niektórych kategoriach pomiędzy opisem a listą artykułów znajduje się
zintegrowana reklama kursu lub raportu. Dobry obraz wart jest tysiąca słów.
Zatem spójrz na: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_spam.pdf (musisz mieć Adobe
Acrobat Reader).

Nie sposób nie zauważyć reklamy:

darmowy raport

Jak Nie Zostać Spamerem?

To jest właśnie zintegrowana reklama raportu.

Konstrukcja reklamy

Konstrukcja tej rekalmy jest bardzo prosta:

  1. Z lewej strony znajduje się tzw. 3d cover, czyli wygenerowana w
    programie graficznym, trójwymiarowa okładka raportu, który fizycznie nie
    istnieje. Zobacz artykuł “3D covers“.

  2. Z prawej strony znajduje się duży, czerwony napis “darmowy raport”.
    Bardzo często, gdy ktoś promuje darmowe kursy, raporty czy e-booki, skupia się
    na

    wyróżnieniu ich tytułu. W większości przypadków jest to błąd. Jeśli chcemy
    zdobyć możliwe dużo adresów e-mail, najlepiej mocno zaakcentować fakt, że raport
    jest darmowy. Duży, czerwony napis to zwykle najlepszy do tego sposób. Można
    też zapisać go czarną czcionką na żółtym tle. Grunt aby całość się wyróżniała,
    ale nie wyglądąła jak reklama.

  3. Pod napisem “darmowy raport” znajdziesz tytuł publikacji zapisany
    większą, pogrubioną czcionką. Osobiście stosuję do zapisania tytułu czcionke
    mniejszą niż napis “darmowy raport”. Przyciągnąłem już uwagę czytelnika, teraz
    muszę ją tylko utrzymać.

    Tytuł raportu powinien być chwytliwy. Jeśli wybrałbym coś tak zwykłego,
    pasywnego jak: “Mailing zgodny z prawem”, wiele osób nie zaciekawiłoby to.

  4. Pod tytułem znajduje sie krótki opis raportu. Opis powinien informować o
    tym, jakie informacje lub korzyści otrzyma czytelnik raportu. Opis powinien być
    zachęcający, dynamiczny. Zwykle dobrze jest dodać prośbę o akcję, typu: “zapisz
    się aby otrzymać raport”.

    Opis jest treścią reklamy. Zapisałem go zwykłą czcionką, ponieważ lepiej
    umieścić więcej tekstu małą czcionką niż odwrotnie. Osoba, która zacznie czytać
    opis jest już zainteresowana. Teraz trzeba ją tylko przekonać. Im więcej tekstu,
    tym większa na to szansa.

  5. Pod opisem znaduje się formularz rejestracji. Kiedyś umieszczałem tam
    linki do stron promujących dany raport. To był błąd. Każdy krok, który musi
    wykonać internauta, to mniejsze CR. O ile oferujemy coś
    za darmo, krótki opis wystarczy aby przekonać większość osób. Gdybyśmy chcieli w
    ten sposób sprzedać, mądrzej byłoby odsyłać ludzi do pełnej oferty.

Bardzo ważne jest, aby zintegrowana reklama nie wygląda jak zwykła reklama.
Powinna wyglądać jak element naszej strony. Dzięki temu nie jest automatycznie
omijana przez odwiedzających. Gdybym zasąpił ją reklamą graficzną tej wielkości,
CR byłoby zapewne mniejsze.

Dla jasności: jest to forma autopromocji, dlatego zalecam upodobnienie jej do
serwisu. Normalne reklamy oczywiście należy jasno oznaczyć, zgodnie z prawem.

Działanie metody

  1. Osoba odwiedza dział mojego serwisu dotyczący spamu lub direct mailingu.
    Jest więc zainteresowana tematyką wysyłania komercyjnych maili.

  2. Widzi informację o darmowym raporcie na temat tego, jak nie zostać
    spamerem.

  3. Wypełnia formularz.
  4. Otrzymuje mail z prośbą o potwierdzenie.

  5. Potwierdza zgadzając się z polityką prywatności, przez na wysyłanie do
    niej informacji komercyjnych. Jest już na mojej liście. Mogę do niej pisać, nie
    łamiąc ustawy.

  6. System wysyła do niej informację o tym, jak pobrać raport.

  7. Powstaje nowa więź, która może dać mi sporo pieniędzy na przestrzeni
    najbliższych lat. Od sposobu komunikacji z tą osobą oraz jej profilu, zależy jak
    wiele tych pieniędzy będzie.

Skuteczność metody

Przetestowałem tą metodę w przypadku 2 raportów i 2 kursów w odpowiednich
kategoriach tematycznych. Oto wyniki:

raport: Jak nie zostać spamerem

reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_spam.pdf

kategorie: Direct Mail, Spam, Elektroniczne Publikacje

liczba wyświetleń: 11 355

liczba zdobytych adresów: 546

CR: 4,81%

raport: 8 najważniejszych pytań

reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_marketing.pdf

kategorie: E-marketing, E-biznes

liczba wyświetleń: 12 883

liczba zdobytych adresów: 618

CR: 4,80%

Tutaj ciekawostka. Wcześniej puszczałem w tych kategoriach identyczną reklamę,
która zamiast formularza zawierała link do pliku PDF z raportem. Przy 730
wyświetleniach dało to 12,19% skuteczności, prawie 3 razy więcej. Czasami może
się okazać, że warto dawać raport bez proszenia o adres. Teraz jednak zajmujemy
się zdobywaniem adresów.

kurs: Wyszukiwarki – wszystko co musisz o nich wiedzieć by skutecznie się w nich
promować.

reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_wyszukiwarki.pdf

kategorie: Wyszukiwarki i Katalogi, Onet i OKO, Wirtualna Polska, Google i DMOZ

liczba wyświetleń: 20 124

liczba zdobytych adresów: 827

CR: 4,11%

kurs: Jak napisać Biznes Plan?

reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_biznes_plan.pdf

kategorie: Biznes Plan

liczba wyświetleń: 54 972

liczba zdobytych adresów: 1 851

CR: 3,37%

Wyświetleń każdego typu reklamy było wystarczająco dużo dla
otrzymania wiarygodnych wyników. Ta forma zdobywania adresów w moim przypadku
daje około 5% skuteczności. Zwróć uwagę na fakt, że nie mówimy o 5% klikalności
ale o tym, że 5% osób podaje swoje imię i adres e-mail!

Mój przypadek ma kilka ważnych, nie opisanych wcześniej, elementów.

  1. Każda osoba widziała daną reklamę maksymalnie 10 razy. Mniejsza liczba
    na pewno podniosłaby skuteczność, ale i tak jest to miejsce niezagospodarowane,
    więc wybrałem liczbę 10.

  2. Wszystkie reklamy były bardzo dobrze dopasowane tematycznie do
    kategorii, w których się pojawiały. Jest to bardzo ważne. Jeśli umieścisz
    zintegrowane reklamy bezmyślnie, ludzie uznają je za reklamy, a nie za
    pożyteczne informacje.

Mądrzej jest stworzyć raport lub kurs dla każdej często odwiedzanej kategorii
niż promować ten sam kurs/ raport na wszystkich stronach. Stworzenie takiej
publikacji jest bardzo proste. Napiszę o tym w osobnym artykule.

Naturalnie raport jest formą wygodniejszą. Wymaga tylko konwersji dokumentu na
format PDF. Zobacz dyskusję “Skręcenie PDF” oraz
Jak stworzyć pdf?

Kurs e-mailowy wymaga posiadania wielokrotnego autorespondera. Ja używam w tym
celu AutoResponse Plus ale już powstają tańsze, polskie
alternatywy. Dobrze zapowiada się Wyslij.info stworzony przez czytelnika
CzasNaE-Biznes. Nie wiem jeszcze, jakiej jakości jest to usługa, ale warto ją
sprawdzić.

Categories