Ile trzeba czekać, aby upewnić się, że dany e-mailing to faktycznie skuteczna reklama?

Ile trzeba czekać, aby e-mailing dał wiarygodne wyniki? Ile musze dać czasu klientom, aby zdążyli wykonać zaplanowaną akcję? Ile musi minąć od wysłania mailingu testowego, abym mógł ustalić najlepszą wersję?

To ważne pytania dla każdej firmy, która poważnie traktuje e-mailing.

  1. Jeśli robisz bardzo krótkie akcje promocyjne,
  2. jeśli masz mało czasu na przetestowanie różnych wersji maili…

… w takich przypadkach średni czas oczekiwania na wiarygodne wyniki mailingu to krytyczny wręcz wskaźnik.

Przeprowadziłem ostatnio badanie na ten temat. Otrzymałem interesujące, bo zbliżone wyniki.

Badanie 1

Zleciłem wysyłkę 6 maili w sobotę późnym popołudniem do rzadko używanej i nieztargetowanej bazy adresowej. Każdy e-mail poszedł do 2 300 osób. Maile promowały zupełnie nowy serwis, więc nie było mowy o wpływie marki na rezultat.

Zawsze w swoich działaniach zakładałem, że po 24 godzinach od wysłania mailingu, osiąga się przynajmniej połowę całkowitych rezultatów. Porównałem więc liczbę akcji wykonanych pod wpływem e-maila w ciągu pierwszych 24 godzin do liczby wykonanych akcji w ciągu 120 godzin (5 dób). Oto wyniki:

  1. 70%
  2. 65%
  3. 65%
  4. 69%
  5. 70%
  6. 64%

Podsumowując w ciągu 24 godzin w weekend uzyskałem 65-70% całkowitego rezultatu.

Badanie 2

Zleciłem też wysyłkę 3 maili z poniedziałku na wtorek. Każdy poszedł do 10 000 osób z bardzo niemrawej (jak się później okazało) bazy adresowej. Jw. odbiorcy nigdy wcześniej nie spotkali się promowanym serwisem.

Oto odsetek akcji wykonanych w ciągu pierwszych 24h w stosunku do akcji uzyskanych w ciągu 72h (3 doby).

  1. 76%
  2. 72%
  3. 67%

Biorąc pod uwagę, że mamy dane tylko z 72h, najprawdopodobniej i w tym przypadku można założyć, że w tygodniu, w ciągu 24 godzin uzyskałem 65-70% całkowitego rezultatu.

Jako ciekawostkę podam fakt, że drugi mailing został wysłany z 13 na 14 lutego i w żaden sposób nie nawiązywał do Walentynek. Teoretycznie więc szybkość reakcji na mailing powinna być niższa… a nie była.

Wnioski

  1. Jeśli robisz badanie, po 24h od wysyłki otrzymasz wiarygodne wyniki nt. skuteczności poszczególnych wersji mailingu.
  2. Promocje trwające 24 godziny mają szansę się udać, chociaż lepiej dać troszkę więcej czasu – np. 36 godzin.
  3. W ciągu 24 godzin uzyskasz najprawdopodobniej od 65 do 75% akcji – zależnie od jakości bazy danych, treści mailingu itd.
  4. Moje wyniki osiągnąłem bardzo skutecznymi mailami. Jeśli nie jesteś bardzo dobrym copywriterem, czas odpowiedzi może być nieco dłuższy.
  5. Z drugiej strony różnica w skuteczności poszczególnych maili była nawet dwukrotna, a czas reakcji bardzo zbliżony.
Categories
0 Comments
0 Pings & Trackbacks

Leave a Reply