E-Mail Marketing Krok Po Kroku – Cz. I – system zarządzania listą adresową

Lista adresowa to złoto internetu, to najważniejsze aktywa każdego e-biznesu. Nie ma e-biznesu, który nie powinien posiadać, rozwijać i wykorzystywać swojej listy adresowej. Jeśli jeszcze jej nie masz lub jej nie wykorzystujesz – biada Ci, bo przepuszczasz drugie tyle pieniędzy, ile obecnie zarabiasz.

Dzisiaj dowiesz się, jak ZA DARMO stworzyć, wysyłać i zarządzać własnym e-zinem lub newsletterem. Wiem, że ZA DARMO brzmi bardzo podejrzanie, ale mam swoją misję i mam swój interes w tym, aby była to bezwzględna prawda. Co więcej. Nie tylko będzie za darmo. Będzie też stosunkowo prosto, albo bardzo prosto – zależy ile wiesz już o Internecie.
W tym artykule pominę kwestię, skąd brać lub jak tworzyć treści wysyłane w Twoim e-zinie lub newsletterze. Zajrzyj do artykułu Jak łatwo stworzyć narzędzia budujące nam listę adresową?, jeśli jeszcze tego nie wiesz. Skupię się tylko na kwestiach informatycznych.

Krok 1: System zarządzania listą adresową

Lista adresowa to baza danych – nawet w formie pliku tekstowego – zawierająca w wersji minimum same adresy e-mail osób, które zgodziły się na otrzymywanie maili od nas. Typowa lista adresowa zawiera również imię i nazwisko przypisane do każdego adresu e-mail. Naturalnie informacji może być znacznie więcej.
Zacznijmy od wersji dla leniwych
Aby stworzyć listę adresową możesz po prostu założyć sobie specjalne konto e-mial, np. lista@twojadomena.pl. Następnie skonfigurować program pocztowy tak, aby nadawcę każdego maila wysłanego na to konto dodawał do książki adresowej. Po ustawieniu takiego filtru, wystarczy napisać na stronie: “Wyślij pusty mail na adres lista@twojadomena.pl, aby zapisać się na naszą listę.”
Możesz nawet dodać prosty system double opt-in, aby nie mieć problemów z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną (więcej w: “Jak NIE zostać spamerem?”). W tym celu zapoznaj się z artykułem: “Jak stworzyć za darmo prosty system double opt-in?”.
Dlatego proponuję skorzystać z www.FreeBot.pl, www.implebot.pl lub innego zaawansowanego systemu zarządzania listą adresową – usługi, skryptu do instalacji na serwerze lub programu desktopowego (działającego na zwykłym komputerze podłączonym do Internetu).

FreeBot.pl jest darmową usługą oferującą wielokrotne autorespondery. Maile wysyłane przez FreeBot.pl nie zawierają żadnych reklam. Tworzone w ramach FreeBot.pl listy adresową są wyłączną własnością osób, które założyły konto w ramach FreeBot.pl. Jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego FreeBot.pl jest darmowy, wejdź na stronę i kliknij na czerwone koła z napisami “bez reklam” i “za darmo”.
Sam FreeBot.pl nie zawiera modułu do wysyłania mailingów – newsletterów, e-zinów, reklam czy życzeń. Jednak na tym etapie potrzebne jest nam narzędzie do zarządzania listą adresową. Wysyłaniem mailingów zajmiemy się później.

Aby skorzystać z FreeBot.pl musisz mieć konto e-mail – może być darmowe założone w portalu – oraz stronę www lub bloga. Konto e-mail jest potrzebne by założyć konto na FreeBot.pl. Strona www lub blog, aby umieścić na nich formularz rejestracji w Twoim biuletynie.

Oto kolejne kroki, jakie powinieneś wykonać:

1. Wejdź na www.FreeBot.pl

FreeBot.pl - darmowy wielokrotny autoresponder

2. Wypełnij formularz rejestracyjny znajdujący się na dole strony i kliknij “Założ darmowy autoresponder”

Zakładanie wielokrotnego autorespondera na FreeBot.pl

3. Odbierz e-mail z prośbą o potwierdzenie rejestracji. Kliknij na link w mailu.

Prośba o potwierdzenie rejestracji

4. Dostaniesz też e-mail z prośbą o potwierdzenie rejestracji na Biuletyn FreeBot.pl. Polecam się zgodzić (kliknąć na link), dzięki temu będziesz na bieżąco ze zmianami w FreeBot.pl i otrzymasz porady, jak skutecznie wykorzystać wielokrotne autorespondery w Twoim biznesie.

Prośba o potwierdzenie subskrypcji

5. Po potwierdzeniu rejestracji (pierwszego maila)…

Potwierdzenie rejestracji

6. Możesz się już zalogować na swoje konto na stronie www.FreeBot.pl/panel

Logowanie do FreeBot.pl

7. Po pierwszym logowaniu, będziesz musiał skonfigurować konto. Wszystkie kroki są dokładnie opisanie, nie powinieneś mieć problemów.

Pierwsza konfiguracja

8. Swoją listę możesz nazwać w stylu “Biuletyn FreeBot.pl” czy jakkolwiek chcesz.

9. Naszą główną metodą dodawania subskrybentów będzie metoda POST.

Dodawanie subskrybentów

10. W przypadku e-zinów i newsletterów polecam wyłączyć opcję “Po ostatniej wiadomości subskrybent ma pozostać aktywny”. Później przekonasz się, dlaczego.

Po ostatniej wiadomości subskrybent ma być aktywny

11. Po przejściu wszystkich kroków konfiguracji masz już działający system zarządzania listą adresową.

Categories
0 Comments
0 Pings & Trackbacks

Leave a Reply