Jak wielokrotny autoresponder pozwolił mi zapełnić sale na ponad 140 całodniowych szkoleń? [STUDIUM PRZYPADKU]

Remigiusz Stanisławek, Opiekun Inwestora

www.opiekuninwestora.pl

Pomagamy prywatnym inwestorom podejmować świadome decyzje na rynku funduszy inwestycyjnych. Dostarczamy wiedzę praktyczną (publikacje, szkolenia), która jest całkiem inna niż “wiedza” przekazywana na szkoleniach sprzedażowych. Obalamy mity inwestowania (blog) – w zamian dostarczając narzędzia (gotowe strategie, system powiadomień e-mail/ SMS), dzięki którym nawet osoby nie lubiące liczb są w stanie stać się świadomymi inwestorami zamiast (nie)świadomie tracić swoje pieniądze stosując zasady uśredniania, czy też metody “kup i trzymaj”. Nasz model biznesu jest czystym modelem abonamentowym.

Oferowane przez nas usługi nie istniały na rynku przed uruchomieniem portalu (czerwiec 2008). Od 18 lat w Polsce przekonuje się inwestorów, poprzez celowe niedopowiedzenia, że wystarczy wpłacić i zapomnieć, aby w długim terminie zarobić. Choć fakty bywają zaskakujące (www.opiekuninwestora.pl/skocz/magia). Stąd inwestycja w abonament nie jest działaniem impulsywnym – jako Opiekun Inwestora chcemy, aby była to decyzja świadoma i przemyślana.

Innowacyjna usługa (półfinalista Seedcamp 2010) jaką jest Opiekun Inwestora wymaga przekazania inwestorowi wiedzy i wytłumaczenia prawdziwych zasad działania funduszy inwestycyjnych. Listy adresowe (kursy e-mail) są doskonałym sposobem aby w sposób systematyczny tę wiedzę udostępniać i budować świadomość inwestycyjną.

Osiągnięcia

Regularne korzyści, jakie osiągamy z budowy listy adresowej to przede wszystkim:
1. Edukacja potencjalnych Klientów, która buduje sprzedaż
2. Dzięki możliwości wysyłki mailingów z własnych list adresowych (za pomocą np. Implebot Manager) zapełniłem sale na ponad 140 całodniowych szkoleń stacjonarnych, które przeprowadziłem. Dzięki wykorzystaniu techniki unikatowych dla każdej kampanii kodów rabatowych widać, że około 40% uczestników szkoleń dowiedziało się o nich z mailingów

Przykłady sukcesu, jakie osiągnęliśmy dzięki wykorzystaniu listy adresowej w naszym biznesie to między innymi:
1. Akcja “szkolenia bez VAT” – sprzedaż kilkudziesięciu miejsc szkoleniowych w dwa ostatnie dni 2010 roku
2. Akcja promocyjna abonamentów (czerwiec 2010) – w ciągu 7 dni wartość sprzedaży przekroczyła 2-miesięczną średnią
3. Jeden dedykowany mailing zbudował bazę ponad 100 firm zainteresowanych hurtową dystrybucją abonamentów

Co skłoniło mnie do wyboru impleBOTa?

Przede wszystkim możliwości, wygoda obsługi, doskonałe rozwiązania do rozszerzenia Programu Partnerskiego (dodatkowe pola). Miłym ułatwieniem w zarządzaniu listami i wysyłki mailingów do wielu list jest Implebot Manager. Najcenniejszą cechą jest oczywiście funkcja Co-Reg. Pierwszą listę utworzyłem w 2007 roku – jako działanie całkowicie non-profit. Kolejne służą budowaniu biznesu.

Jakimi sposobami buduję swoją listę adresową?

1. kilka dni po konferencji Piotra w Warszawie (2009) od razu wdrożyłem strategię Integration Marketing udostępniając moim Partnerom możliwość umieszczenia formularza na mój darmowy kurs na ich stronach internetowych z “ukrytym” numerem partnera, który “dokleja się” do linków występujących w kursie. Niejako ubocznym przychodem była … sprzedaż usługi uruchomienia dla Partnerów bloga wraz z gotowymi treściami polecającymi portal i zintegrowanym formularzem zapisu na kurs 🙂

2. zamiast jednego kursu – utworzyłem kursów kilka, co multiplikuje listę adresową dodatkowo zwiększając siłę działania funkcji co-reg

3. kilka miesięcy temu ponownie powróciłem do umieszczenia formularza zapisu na kursy w formie okienka pop-up. Skuteczność 3-krotnie większa niż z formularza dostępnego na stronie (doskonale do śledzenia skuteczności nadaje się pole “źródło”

4. Nowe raporty portalu dostępne są … po zapisaniu się na pojedynczy kurs e-mail z jedną lekcją wysyłającą zamówiony bezpłatny raport. Oczywiście z włączoną funkcją co-reg

5. Formularze zapisu (na różne kursy) pojawiają się na naszych różnych stronach internetowych

Korzystam z Co-Reg…

Jest to w mojej ocenie niezastąpiona funkcja, bez której nie wyobrażam sobie żadnego systemu auterespondera. Efekty? Co najmniej połowa listy adresowej została zbudowana w oparciu o Co-Reg.

Categories