Jak wykorzystać program do mailingu, jako bazę STAŁYCH Klientów? [STUDIUM PRZYPADKU]

Krzysztof Rdzeń, Evolutive

www.evolutive.pl

Grupa Evolutive to zbiór różnorodnych projektów e-biznesowych. Kiedyś skupiona głównie na prowadzeniu i rozwijaniu sklepów internetowych oraz forów dyskusyjnych dziś jest powiększona o e-biznesy dostarczające usługi marketingowe, rejestrację domen i świadczenie usług hostingowych przez projekty szkoleniowe, produkty elektroniczne i wydawnictwo e-commerce.

Osiągnięcia

Dzięki liście czytelników, potencjalnych klientów i klientów moja firma rozwinęła skrzydła. Wcześniej biznes był mało przewidywalny i mocno zależny od jednorazowych akcji reklamowych. Dziś marketing firmy również dywersyfikuję, ale główne źródła moich klientów to darmowe biuletyny, które publikuję budując tym samym listę czytelników i pozytywne relacje z czytelnikami.

Poza stale napływającymi klientami na moje usługi i produkty przeprowadzam jednorazowe akcje edukacyjne (e-szkolenia, e-warsztaty i coachingi), które są zastrzykiem finansowym dla realizacji kolejnych przedsięwzięć e-biznesowych.

Dlaczego zdecydowałeś się na budowanie listy adresowej?

Lista adresowa to ludzie – klienci i potencjalni klienci naszego biznesu, więc zatrzymanie ich przy sobie i stały kontakt z nimi to najlepsza forma marketingu, jaką można realizować. Większość działań marketingowych skupia się na jednorazowym i impulsowym nakłonieniu potencjalnego klienta do akcji. E-mail marketing pozwala wielokrotnie docierać z komunikatem reklamowym do tego samego odbiorcy i wszystko odbywa się za jego przyzwoleniem. To skuteczny, prosty i tani sposób rozwijania własnego biznesu.

Lista adresowa jest jednym z ważniejszych sposobów promocji każdego z biznesów lub produktów, które tworzę lub planuję wdrożyć. Aktualnie realizuję dwa dodatkowe projekty z czego jeden będzie oprogramowaniem, którego brakuje na rynku. Z pewnością lista adresowa, którą stworzę przy tym projekcie pozwoli mi tanio i dość skutecznie docierać z wielokrotnym komunikatem reklamowym do grupy ściśle zainteresowanych produktem.

Co skłoniło Cię do wyboru impleBOT/FreeBota?

Przy założonym sposobie budowania listy czytelników (darmowe kursy e-mailowe), ImpleBOT był rozwiązaniem najkorzystniejszym w stosunku cena/możliwości. Myślę, że wciąż takim pozostaje, szczególnie impleBOT MANAGER to rozwiązanie w przystępnej cenie i właśnie ten wielokrotny autoresponder wykorzystuję w moich biznesach.

Jakimi sposobami budujesz swoją listę adresową?

Głównie darmowe kursy e-mailowe. Czytelników pozyskuję głównie przez pozycjonowanie stron typu squeeze page. Ponadto prowadzę kampanie PPC i JV oraz daję możliwość zapisu na newsletter na większości moich stron komercyjnych i na blogu, wykorzystuję także korejestracja (co-reg).

Jakie zauważyłeś efekty korzystania z Co-Reg?

Korzystam z co-reg i zrobiłem nawet badanie podczas z moich mini akcji promocyjnych. Okazało się, że 24% klientów, którzy skorzystali z mojej oferty, trafiło na moją listę właśnie z korejestracji. Myślę, że to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę, że Co-Reg pozwala w szybszym tempie budować listę wartościowych czytelników.

Top