Mailing

Mailing jest to jednorazowy e-mail wysyłany do listy subskrybentów określonej przez filtr, w tym samym czasie. Można go wykorzystać na różne sposoby. Najistotniejszą cechą mailingu jest to ,że nie ma on nic wspólnego z tym, kiedy subskrybenci zapisali się na Twoją listę mailingową (z drobnym wyjątkiem omówionym później). Dostaną go i Ci którzy są nowi jak też Twoi wierni subskrybenci.

Mailing może być wykorzystany do rozsyłania informacji o nowościach (np. w Twojej ofercie), promocjach (lub końcach promocji), i innych okazjonalnych informacji związanych z Twoją firmą, branżą czy nawet świętami – kiedy tylko jest coś o czym chciałbyś poinformować swoich subskrybentów.

Ze względu na jednorazowość mailingu, informacja powinna mieć charakter krótkotrwały. Jeśli informacja jest długo-terminowa , np. artykuł, warto rozważyć umieszczenie jej w kolejce WIADOMOŚC (kolejce autorespondera).

Na platformie IMPLEBOT.PL wysyłanie mailingu jest ograniczone do 1 dziennie, tj. mailing może być rozsyłany raz dziennie do dowolnej liczby subskrybentów. Po wysłaniu danego mailingu nie ma możliwości jego edycji. Jest oczywiście możliwość podejrzenia poprzednio wysłanych MAILINGÓW oraz ich kopiowania jako nowy MAILING – to na wypadek potrzeby ponownego wysłania podobnej informacji , np. promocyjnej lub drobnych korekt, np. dotyczących zbliżającego się końca promocji : “masz już tylko tydzień na ….”.

Ważna informacja: mailing jest dostarczany tylko do subskrybentów o statusie AKTYWNY lub KONIEC. Jeśli subskrybent się wypisze (status: ZREZYGNOWAŁ) nie ma możliwości napisania do niego e-maila.

Aby wysłać mailing należy tak jak w przpadku WIADOMOŚCI przygotować treść e-maila koniecznie w formie tekstowej oraz ewentualnie z formatowaniem HTML. Jeśli chcesz załączyć jakiś plik (np. obrazek) musisz go uprzednio wgrać na nasz serwer, a następnie wybrać go za pomocą listy rozwijanej.

Mailing bardziej zaawansowany.

Na platformie IMPLEBOT.PL możesz skorzystać z dodatkowych opcji umożliwiających manipulowanie liczbą odbiorców mailingu. Dzięki tym opcjom będziesz mógł z pośród całej masy swoich subskrybentów wybrać odpowiednią grupę i bardziej precyzyjnie kierować informacje. W tym celu musisz użyć filtru. Filtr ma dwa zadania:

  1. pomóc Ci wybrać właściwych odbiorców mailingu
  2. pomóc Ci wyeksportować pozyskane adresy.

W omawianym przypadku interesuje nas pierwsza możliwość. Filtr składa się z pól, w które możesz wpisać częściowe lub pełne informacje dotyczące poszczególnych elementów filtru.
Masz do dyspozycji następujące pola :

  • Email
  • Status
  • Ostatni e-mail
  • Adres IP.
  • Źródło
  • Pole 1 do Pole 5
  • Zapisał/a się między
  • Potwierdził/a między
  • Zrezygnował/a między

Nie musisz wpisywać pełnej informacji, dzięki temu możesz uzyskać efekt uogólnienia filtracji, np. zamiast wpisywać pełny adres email możesz wpisać tylko domenę (zamiast jasiu@ekademia.pl wpisujesz ekademia.pl) , wtedy kierujesz swój mailing do wszystkich subskrybentów Twojej listy którzy mają konta pocztowe na serwerze ekademia.pl. Wpisując np. ‘.pl ‘ kierujesz mailing do subskrybentów z kontami pocztowymi na polskich serwerach.

Z pola status istotne z punktu widzenia mailingu są aktywny i koniec (wybierając inne opcje nie zostanie nic wysłane).

Pole Ostatni e-mail umożliwia wysłanie mailingu do tych subskrybentów którzy ostatnio otrzymali wybraną wiadomość autorespondera, tj. np. którzy są od X dni na Twojej liście.

Dla tych którzy by mieli jakąś potrzebę kierowania mailingu na podstawie adresu ip jest pole Adres IP. Można wtedy kierować mailing np. wg dostawcy internetowego o ile znamy odpowiednią pule adresów.

Wartości pól źródło i pole1 do pole5 są dodatkowymi sposobami uzyskiwania informacji o subskrybentach zawartych i zdefiniowanych przez Ciebie w formularzu subskrypcji. Jeżeli nie używasz tych pól w formularzu nie wypełniaj ich. Jednakże zachęcam Cię abyś rozważył używanie tych pól w celu jeszcze lepszego filtrowania swoich subskrybentów.

Pola Zapisał się i Potwierdził są odstępstwem od reguły, że mailing jest wysyłany do wszystkich nie zależnie od daty zapisu. Tutaj w razie potrzeby możemy określić zakres interesujących nas dat.
Uwaga 1: Filtr nie ma wpływu na wysyłanie wiadomości autorespondera, tj. niezależnie od tego jak ustawimy filtr kolejność oraz czas wysyłania wiadomości autorespondera zostaje niezmieniony.
Uwaga 2: W zakładce SUBSKRYBENCI wyświetlana lista jest zależna od ustawień filtru!

Precyzyjny mailing

Dodatkowe opcje mailingu pozwalają na śledzenie linków oraz wykluczania niektórych subskrybentów, którzy dostali już jakiś inny mailing.

Linki mogą zachęcać do np. zakupu lub innego typu akcji. Jeśli posiadamy kilka kont na Implebot.pl może zaistnieć sytuacja, że na tych listach pewna część subskrybentów może się pokrywać. Jeśli wyślesz ten sam mailing do kilku swoich list, niektórzy subskrybenci dostaną go wielokrotnie. To prowadzi do irytacji.

Aby tego uniknąć podajemy w polu identyfikator innego naszego konta oraz date wysłania mailingu. Mamy do dyspozycji 3 zestawy pól. Stosując tą metodę najpierw uzyskujemy filtrację za pomocą filtru , a następnie z otrzymanej grupy subskrybentów eliminujemy tych co dostali mailing. z Innej naszej listy.

Istnieją też sytuacje, w których w ramach jednego konta wysyłamy podobny lub nawet taki sam mailing np. z prośbą o zakup jakiegoś towaru. Wpisując śledzony link z jakąś akcją możemy w kolejnym mailingu dotyczącym tej samej rzeczy pominąć tych , którzy kliknęli na link.

Jest jeszcze jedna opcja – pomijanie subskrybentów na podstawie listy. Ta opcja służy do tego, aby wykluczyć z mailingu np. tych co, w taki czy inny sposób dokonali zakupu w Twojej firmie.

Lista ta może być wygenerowana przez program sprzedażowy lub można ją wpisać ręcznie.

Jeśli chodzi o plik z programu sprzedażowego to jego struktura powinna zawierać poszczególne rekordy w osobnych liniach, a poszczególne pola powinny być oddzielone separatorem np ‘,’ (np. pliki typu CSV z ang. coma-separated-values). Możemy wtedy wskazać rodzaj separatora , oraz numer pola, które zawiera e-mail . Ta funkcjonalność implebot’a posiada również opcje sprawdzenia czy podane parametry poprawnie wskazują adresy e-mail dla pierwszych 10 linii pliku.

Uwaga : Jeżeli plik lub mailing zawiera adresy , które nie należą do danej listy mailingowej lub są odfiltrowane , to nie mają one wpływu na działanie implebot’a.

Przed wysłaniem mailingu warto sprawdzić czy poprawnie wpisaliśmy treść oraz linki. Do tego służy opcja testowania, zaznaczając to pole i wciskając przycisk “Wyślij mailing” e-mail zostanie wysłany na Twój adres. Będziesz mógł sprawdzić czy treść i linki są poprawnie wpisane.